GRAFISKT RAMVERK

Logotypen bygger på ett nätverk av länkar och noder – en spegling av människors relationer.
Det grafiska uttrycket i kommunikation från Nivico kan kompletteras med mönster föreställandes länkar och noder, för att binda samman produkter med flera sidor eller delar.
Färgerna är jordnära och desaturerade.

LOGOTYP

Logotypen används framför allt i blå version. Där blått inte fungerar, så som i monokroma utskrifter, används svart.

Vit logotyp används när logotypen behöver ligga mot en färgad bakgrund.

 

Ladda ner logotyperna som vektoriserade filer i PDF-format till vänster eller samtliga versioner i PDF- och PNG-format här under.

^

Nivico-blå

#002851
R0 G40 B81
C100  M60 Y0 K65
^

Stålgrå

#3b3b3b
R59 G59 B59
C67  M57 Y55 K59
^

Mossgrön

#414d3f
R65 G77 B63
C67  M45 Y64 K52
^

Höstgräs

#9a9774
R154 G151 B116
C37  M28 Y53 K18
^

Beige

#d5ccc0
R213 G204 B192
C18  M17 Y24 K3
^

Blågrå

#a0c3d2
R160 G195 B210
C41  M12 Y14 K2
^

Molnvit

#e1e6e9
R225 G230 B233
C14  M7 Y8 K0

PROFILFÄRGER

Nivico använder en djupt blå ton som har en nyans av svart i sig. Kompletterande färger går i jordnyanser. En stålgrå färg som mjukar upp rubriker och lättare beige och molnvita toner för bakgrundsfärger.

De ljusa komplementfärgerna kan användas i opacitet mot vitt för att bli ännu lättare.

Den blå tonen används med fördel sparsamt.

Färgexempel

  • Engagemang 90% 90%
  • Synlighet 48% 48%
  • Tydlighet 88% 88%

%

ANVÄNDBARHET

%

KOMPETENS

^

Attitude Röd

#e02b20
R224 G43 B32
C10  M82 Y80 K0

FRONT FOOT ATTITUDE BY NIVICO

Front foot attitude by Nivico använder samma profilfärger som Nivico men med accentfärgen Attitude-Röd, som kan användas för att ge lite mer energi åt element som används i samband med Front Foot Attitude by Nivico.

Typsnittet som används i logotypen är Oswald Light och Oswald Medium.

Rubrik – Open Sans Condensed
ABCDEFGH – abcdefgh – 1234567890!

Underrubrik – Open Sans Condensed
ABCDEFGH – abcdefgh – 1234567890!

Brödtext – Open Sans
ABCDEFGH – abcdefgh – 1234567890

TYPSNITT

Vi använder Open Sans Condensed i rubriker och underrubriker samt Open Sans i brödtext.

Rubriker kan stå versalt, men för läsbarheten bör detta begränsas till kortare rubriker.

Ingresser går i Open Sans Condensed.

Tagline till logotypen skrivs med Open Sans Condensed Bold.

MÖNSTER

Mönster med länkar och noder används för att förstärka varumärket.

Mönstren monteras utfallande mot ljusa bakgrundstoner i färger som närmar sig bakgrunden. Om mönster används mot bilder bör bilderna spela mot profilfärgerna, liksom tonen i mönstret.

Färger i mönster är alltid entoniga och kan användas med opacitet för att ge en mjukare känsla.

Exempelbilder

© 2017 Nivico AB Sweden
All Rights Reserved
info@nivico.se

VÅRA TJÄNSTER
Företagskultur
Konsult

 

Dennis Hilmarsen
073-78 88 073
Tobias Lundgren
076 - 941 36 63
2. 3.