Logotypen bygger på ett nätverk av länkar och noder – en spegling av människors relationer.
Det grafiska uttrycket i kommunikation från Nivico kan kompletteras med mönster föreställandes länkar och noder, för att binda samman produkter med flera sidor eller delar.
Färgerna är jordnära och desaturerade.
LOGOTYP
Logotypen används framför allt i blå version. Där blått inte fungerar, så som i monokroma utskrifter, används svart.
Vit logotyp används när logotypen behöver ligga mot en färgad bakgrund.
Ladda ner logotyperna som vektoriserade filer i PDF-format till vänster eller samtliga versioner i PDF- och PNG-format här under, med och utan taglines, inklusive Nivico Health.
Nivico-blå
#002851
R0 G40 B81
C100 M60 Y0 K65
Stålgrå
#3b3b3b
R59 G59 B59
C67 M57 Y55 K59
Mossgrön
#414d3f
R65 G77 B63
C67 M45 Y64 K52
Höstgräs
#9a9774
R154 G151 B116
C37 M28 Y53 K18
Beige
#d5ccc0
R213 G204 B192
C18 M17 Y24 K3
Blågrå
#a0c3d2
R160 G195 B210
C41 M12 Y14 K2
Molnvit
#e1e6e9
R225 G230 B233
C14 M7 Y8 K0
Äggskal
#f0efe4
R240 G239 B228
C5 M3 Y10 K0
Guld
#d7bd7e
R215 G189 B126
C17 M23 Y59 K0
PROFILFÄRGER
Nivico använder en djupt blå ton som har en nyans av svart i sig. Kompletterande färger går i jordnyanser. En stålgrå färg som mjukar upp rubriker och lättare beige och molnvita toner för bakgrundsfärger.
De ljusa komplementfärgerna kan användas i opacitet mot vitt för att bli ännu lättare.
Den blå tonen används med fördel sparsamt.
Färgexempel
- Engagemang 90%
- Synlighet 48%
- Tydlighet 88%
%
ANVÄNDBARHET
%
KOMPETENS
FRONT FOOT ATTITUDE BY NIVICO
Front foot attitude by Nivico använder samma profilfärger som Nivico men med accentfärgen Attitude-Röd, som kan användas för att ge lite mer energi åt element som används i samband med Front Foot Attitude by Nivico.
Typsnittet som används i logotypen är Oswald Light och Oswald Medium.
Rubrik – Open Sans Condensed
ABCDEFGH – abcdefgh – 1234567890!
Underrubrik – Open Sans Condensed
ABCDEFGH – abcdefgh – 1234567890!
Brödtext – Open Sans
ABCDEFGH – abcdefgh – 1234567890
TYPSNITT
Vi använder Open Sans Condensed i rubriker och underrubriker samt Open Sans i brödtext.
Rubriker kan stå versalt, men för läsbarheten bör detta begränsas till kortare rubriker.
Ingresser går i Open Sans Condensed.
Tagline till logotypen skrivs med Open Sans Condensed Bold.
MÖNSTER
Mönster med länkar och noder används för att förstärka varumärket.
Mönstren monteras utfallande mot ljusa bakgrundstoner i färger som närmar sig bakgrunden. Om mönster används mot bilder bör bilderna spela mot profilfärgerna, liksom tonen i mönstret.
Färger i mönster är alltid entoniga och kan användas med opacitet för att ge en mjukare känsla.